akie punye mukadimah!!!

kisah kehidupan.. pengalaman.. pengembaraan.. dan rekreasi tentang diri aku ..there is something better than nothing!!! welcome to blog aku..!!!...:~*akihstan.blogspot.com*~:...!!!!

ko kawan aku kawan ko!!!!

Monday, February 21, 2011

my sushi...

as'salam...

erm.. hri ni aku nk share citer sal THE MAKING OF SUSHI!!! hehhehe...
aku minat gile kat makanan ni.. ley terbawa dlm mpi tuh!!! hehhehe!!!!
pic kat bwh ni masa aku ikut PROGRAM 2Y kat IKBN Bandar Penawar, Desaru... hehe!!!


ni hand-made from air tgn aku sdri.. Puan Sherry yg beri tunjuk ajar..
thnx a lot PUAN!!!walaupun aku tak bape fasih BAHASA JEPUN.. aku hentam sebut je nama sushi sbb aku keliru beb!!! tp aku ikut fakta la..aku konfius tang nama je.. sbb sushi nie byk jenis.. nasib je aku sbut elok.. kalu tak lain maksud.. tak ke naya! hahaha!!!! ni sbb aku wat research dulu! heheh!!!.. terliur lak aku!!!!


step 1...

hehhe.. aku nak senang.. aku isi la sayuran/seafood yg mudah digulung!!! heheh!!!..makan fresh2 beb.. pegh!! aku terasa gak mcm GENG KANIBAL.. haha!!! tp nk wat mcm ne sbb BEST GILE MAM MAKANAN NI!!!!rugi oo.. tak try!!!

step 2

huhu.. ade teknik wei!!!!.. jenuh gak aku blaja.. memula aku kekok gak.. lama2 aku okey!!! hehe!!..cume kalu terlebih isi beras pulut sushi,seaweed akan pecah.. heheh tp aku taruk olive oil dulu bg lembut cikit..lagipun aku ni tak de la terreeeeerrr sgt.. haahha.. org MELAYU wat sushi.. haha PULUT PANGGANG le jadinya! hahahha!


LASTLY...
MY HASILLL.....

time ni.. aku bru blik dari SKUAD MUDA RELA.. jdi anggota RELA.. hitam arang muka aku.. hahaha...btw aku puas hati!!!! cuma aku teringin nk mam sushi!!!! heheh!!!.. rite now!!!

okey jumpe g...
end...
nak share resipi...? no hal.. heheh ..

No comments:

Post a Comment